De bedste artikler om Web Analytics

Web Analytics

Følgende artikler er blevet nomineret inden for kategorien analytics, som værende de bedste artikler om web analytics. Der tages ikke højde for trackingsystem eller metode.

Tillykke til alle finalister. Lad dine læsere vide, at du har vundet eller var nomineret ved at tilføje en af vores badges til din blog.

VINDER: 125 måder at måle Content Marketing-effekt på

– Af Kent Lyager Laursen
Danske virksomheder arbejder i stigende grad med Content Marketing, og budgetandelen til udvikling af content bliver større og større. Alligevel arbejder kun en fåtal med en konkret Content Marketing-strategi, og færre endnu ved, hvordan de skal måle effekten af deres content-indsats. Men det behøver faktisk ikke være så svært….

125 måder at måle Content Marketing-effekt på

Fire gode Google Analytics tips

– Af Steen Christensen og Lars Gundersen
Så snart man graver lidt i Analytics, så kan man virkeligt finde nogle guldkorn frem. Men det kan godt være svært at finde inspiration til, hvor man skal begynde. Her kommer fire ninja-tips fra Steen Christensen og Lars Gundersen, to personer jeg respekterer ….
Fire gode Google Analytics tips

9 måder at bruge Google Analytics og Google Search Console til SEO

– af Jonathan Lindahl
SEO er i dag ikke længere bare basal On-Page optimering og links. Nej, med tiden er det blevet mere kompleks, og der er kommet langt flere parametre til som fx hastighed, mobil anvendelighed m.m. Det er derfor vigtigt, at du har styr på disse ting, hvis du…

9 måder at bruge Google Analytics og Google Search Console til SEO

Få styr på Google Analytics med Jacob Kildebogaard

– Af Eric Ziengs
Har du styr på Google Analytics, og får du det rigtige ud det, af det du måler på? Det får vi styr på, når Jacob Kildebogaard giver værdifuld indsigt i Google Analytics og mulighederne med data i afsnit 46 af Help Marketing….

Få styr på Google Analytics med Jacob Kildebogaard

Handlingsorienteret webanalyse – Brug din data aktivt

– Af Niels Kinch
I uge 4 havde jeg glæden af at deltage i Superweek, der nok må betegnes som den mest intense konference omkring online data. Tre dage på et hotel i de Ungarske bjerge, uden en nærliggende by, restaurant eller andre muligheder for at slippe væk…

Handlingsorienteret webanalyse – Brug din data aktivt

Din konverteringsrate er faldet, nej steget, eller hvad?

– Af Jacob Kildebogaard
Konverteringsraten er typisk det e-købmænd kigger meget på, og arbejder fokuseret på at forbedre. Det bliver hårdere og dyrere at skaffe trafik, så den bedste måde at øge salg og omsætning i en webshop er at få mere ud af de besøg du har…

Din konverteringsrate er faldet, nej steget, eller hvad?

Placeringssporing med Google Analytics

– Af Frederik Hyldig
Din hjemmesides placeringer i Googles søgeresultater er sjældent det vigtigste parameter, hvis du ønsker at måle effekten af arbejdet med søgemaskineoptimering. I en artikel om netop dette skriver Troels Kjems…

Placeringssporing med Google Analytics

Tilmeld Nyhedsbrev