I dag fokuserer vi på at give vores sides marketing awards til de bedste danske reklamefilm nogensinde. Læs om de fire bedste Tv-reklamer, som har kørt i dansk TV.
Skab en ørehænger
Den er måske meget specifik for Bornholm, men ”Så e dejn klarad” er et reklameslogan, som mange danskere har hørt. Den har endda været med i Natholdet på TV2. Reklamen stammer fra Fugato, og i tidernes morgen blev den også valgt til årets bedste værste reklame i 2010. Syv år senere husker mange af kunderne stadigvæk sloganet, og det fortæller lidt om hvor effektiv den har været. En god reklame er en ”ørehænger”, som er nem at huske.
Væk en genkendende fornemmelse blandt publikum
En god reklame er også en reklamefilm, som vækker en genkendende fornemmelse hos størstedelen af publikum. Det så vi fx med Tuborg reklamen ”Hallucination”, som formår at indkapsle hele oplevelsen ved at drikke øl.
Netto ramte også plet med ”Pædagogen”, hvor de fokuserede på at supermarkedet er relevant, og ikke kun billigt. Hele Danmark ved udmærket godt at det gule supermarked er billigt, men med reklamefilmen ”Pædagogen” fik den danske befolkning mulighed for at se hvorfor det er relevant.
Det hele handler om at være fornuftig, og at spendere pengene på kontoen i overensstemmelse med hvor meget energi der lægges i at tjene dem. Det er en fornemmelse, som alle danskere kan nikke genkendende til, og derfor er den reklamefilm en af de bedste nogensinde.
Humor kan sælge
Mange af de bedste reklamefilm benytter humor. Det så vi fx med ”Husk hvad blomster kan gøre” fra Interflora. Her gør blomster virksomheden grin med en stereotyp kønsrolle. De laver sjov med at man kan slippe afsted med at være selvisk, hvis man bare sørger for at købe blomster til damen.