Derfor skal du have en plan for digital marketing

Mange virksomheder går galt i byen med fordomme om online markedsføring. Mens der er folk, som tror, at det ikke virker, er der andre, der fejlagtigt tror, at digital markedsføring udelukkende handler om SEO. Men den rette digitale markedsføring kan få flere kunder til butikken. Med den rette strategi er digital marketing en investering i din virksomhedssucces. Derfor er det vigtigt at have en plan for digital marketing.

Du handler i blinde uden en plan for digital marketing

Hvis din virksomhed ikke har en plan for den digitale markedsføring, er der ikke et klart mål for, hvad I ønsker at opnå med den online markedsføring. De bedste virksomheder har en plan med “SMART” digitale markedsføringsmål, som konstant analyseres til at opnå dagens, månedens og årets mål.

Hvem er dit publikum?

Overraskende mange iværksættere og virksomhedsejere har svært ved at svare konkret på, hvem de ønsker at nå ud til på fx de sociale medier. En vital del af din plan for digital marketing handler om din målgruppe. Når du har en bestemt målgruppe, har du nemmere ved at designe indhold, som den slags personer kan lide.

Hvis du investerer i PPC marketing, er det et must, at din virksomhed har en målgruppe at rette sig efter. Med denne kosteffektive markedsføring kan du nå ud til meget specifikke personer i forhold til placering, køn og aldersgruppe. Det kan få en afgørende rolle for din succes med PPC-marketing.

Du spilder tid og energi uden en god plan for digital markedsføring

De smarte iværksættere og virksomhedsejere duplikerer indhold og deler det på tværs af platforme. Du kan fx skabe videoer til både TikTok og Instagram og slå to fluer med et smæk. Eller sørger du for at dele dine Instagram-indlæg automatisk på Facebook? Med en god digital marketing plan sparer du tid og energi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *