Svar på ofte stillede spørgsmål og boost din SEO

Hvis du ønsker at skabe godt indhold til din hjemmeside, bør du fokusere på at svare på spørgsmål. Du kan forbedre din SEO og øge dine sandsynligheder for at være højest blandt søgeresultaterne på Google ved at svare på ofte stillede spørgsmål.

Google sætter pris på at du bruger din hjemmeside til at give brugerne den nødvendige information til at træffe en beslutning. Det kan du først og fremmest gøre med en side med ”FAQ”, som kan oversættes til ofte stillede spørgsmål på dansk.

Du kan også gøre det ved at inkludere spørgsmål i dine underoverskrifter, ligesom de gør med listen over den bedste fuldautomatisk espressomaskine på denne side.

Brug Google til at finde på emner til din content marketing

En hurtig søgning på Google, kan hjælpe dig med at finde ud af hvad folk søger på. Hvis du begynder at skrive ”hvad er”, dukker der blandt andet følgende op:

  • Hvad er kulhydrater?
  • Hvad er min blodtype?
  • Hvad er ejerudgift?
  • Hvad er min bil værd?

Du kan også tjekke nyhedsartikler for de mest populære søgninger. Hvert år udgives der lister med de mest populære søgninger. I 2019 var der mange som søgte på:

  • Hvordan spiser man ananas?
  • Hvor kan man se Champions League finalen?
  • Hvad er Area 51?

Brug HV-spørgsmål til dine blogindlæg

Tænk over HV-spørgsmål til at skrive gode indlæg. Ikke alene kan det påvirke din SEO på positiv vis. Det er også med til at skabe brugervenligt indhold, hvor læserne føler at de får svar på sine spørgsmål, og lærer noget nyt.

  • Hvad
  • Hvor
  • Hvornår
  • Hvem
  • Hvordan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *